Vælg en side

Fotografiet er rig på fantasi, inspiration, og kunstfærdighed. Vores venner, kolleger, og samfund deler en entusiasme for kreativitet. Mediet til fotografering er det middel, hvorved vi udtrykker disse kvaliteter. På vores bedste har vi magten til at opmuntre, inspirere og informere andre. I vores rolle som lærere kan vi nære ideer i klasseværelserne, hjælpe vores elever med klarhed om vision og formål og dele vores passion for vores medium og felt.

Som en ung studerende usikker på, om min kreative ringer i fotografering ville være som en fotograf, en fotografisk historiker, eller én, der arbejdede i nogle kapacitet med fotografer og deres billeder, opdagede jeg at omgive mig selv med nye ideer skabt en vifte af muligheder og udfordrende eventyr, som alle har bidraget til personlig og faglig person jeg er.

Jeg mener, at vi skal tilbyde de studerende en pædagogisk miljø med en mangfoldighed af teknikker, forskellige holdninger, og et væld af ressourcer, herunder biblioteker rigeligt med bøger og tidsskrifter, åben adgang til world wide web, stemmer fagfolk aktivt i alle aspekter af kreative liv, og muligheder for interaktion og udveksling af ideer. Vi skylder vores studerende og det fotografiske samfund at give den mest omfattende vifte af inspiration til deres berigelse og avancement.

Entusiasme for kreativitet og foto

Dansk fotografisk forening

Dansk fotografisk forening, som jeg fortsat deltager i i dag. Mine kolleger og jeg forklarer frivillige studerende, at de vil udvikle sig til vores rige felt af fremtidige kunstnere, kuratorer, fotoredaktører, forfattere, udgivere, lærere og andre, der vil bevæge vores felt fremad.

De værktøjer, som vores studerende anvender i dag til at udforske, kommunikere og skabe er forbløffende, og vil uden tvivl føre til en større forståelse af det globale samfund, end vi kan forestille os. Alle vil finde deres plads blandt deres peer-gruppe, og de roller, de vil spille, vil bidrage til den rige gobelin af fotografering industrien. Opmuntre dine elever til at udforske en bred vifte af professionelle roller; du vil aldrig vide, hvad der vil antænde deres energi og opmærksomhed, og fremme dem fremad.

  • Indflydelse: en eller anden måde, der kan påvirke begivenhedernes gang, eller en persons tænkning eller handling.
  • Inspirer: at tilskynde folk til at udvikle sig bedre eller kreativiteten.
    Inden undervisning fotografering: værktøjer til billedbehandling Pædagog, forfatterne, de mange bidragydere, og deres elever har givet dig meget at overveje og anvende til din undervisning, og til dit kreative liv. Tankevækkende, inspirerende læsning ligger foran.

udvalget af fotografer

Der er tre separate stadier af beherskelse af enhver færdighed eller viden sæt. I fotografering er dette især tydeligt. Når vi ser på udvalget af fotografer fra den første introducerede nybegynder til mesteren, kan vi observere disse tre niveauer i aktion. Med at lave en ikke-afmålt e .po-sikker på en overskyet dag vil nybegynderen spørge eller slå op, hvordan man beregner eksponeringen, og når de skrider frem, vil de gå gennem denne sti mindre og mindre.

På et tidspunkt behøver de ikke længere at slå det op: de vil stole på deres hukommelse om et eksponeringsdiagram, der fortalte dem eksponeringen. Når fotografen har internaliseret ikke-målt eksponering, reagerer de på lystilstanden ved blot at indstille eksponeringskontrollerne. De, der har internaliseret denne færdighed, ser ikke op eller henviser til en hukommelse om, hvad de har kigget op—de anvender blot den korrekte kameraindstilling

En anden måde at se disse tre niveauer på kan ses, når man lærer et andet sprog. For det første, som ordforrådet læres, bruges en ordbog til at oversætte og forstå mening. Med viden, vokabulæren er blevet husket, og genkendelse af det andet sprogs ord involverer udtrækning af den mentale betydning, der er oversat fra samtalen. Ved at eje er der ikke noget første eller andet sprog. Du taler og får mening på enten første eller andet sprog, og tankerne og betydningerne eksisterer uden oversættelse. At eje i fotografering arbejder i sprog og mening og metoder til fotografering uden oversættelse eller translitteration.